Error
  • The template for this display is not available. Please contact a Site administrator.

SA02 - De tank bevestiging

Article Index

Soldeer de tank volledig en controleer onder druk (bv een fietspomp) op lekken. Snijd uit 0.8 mm triplex de tankvloer uit. Plak de tank met tape op de tankvloer en teken gaten af.

Foto 196

SA02201

Plak met cyano 2 stukjes printplaat op de tankvloer. Boor 3mm gaten gelijktijdig door tankbuisjes en printplaatjes. Schroef de tank met m3 boutjes en zelfzekerende moertjes vast op tankvloer. En zachtsoldeer de moertjes.

Foto 197

SA02202

Plak met epoxy 2 blokjes balsa op de printplaatjes (dit om te voorkomen dat de plaatjes loskomen tijdens het vastdraaien v/d tank) Let wel op dat er geen lijm in de moertjes vloeit. Smeer ook wat epoxy op de plaatjes.

Foto 198

SA02203

Plaats het geheel in de romp en lijm de tankvloer voorlopig vast met cyano.

Foto 199

SA02204

Verwijder de tank en werk ze verder af (opblinken). De tank is in de hoogte verstelbaar en kan zeer precies afgesteld worden dmv dunne triplex op plastic plaatjes onder de tank te plaatsen of te verwijderen totdat de motor precies hetzelfde draait in gewone vlucht of rugvlucht. Ik stel de tankhoogte altijd zo in dat de motor iets sneller draait op de rug. Dit helpt in de bovenste hoeken v/d zandloper. De tank wordt ook enkele mm uit center v/d plug of (motorcenter) geplaatst dwz iets naar binnen v/d vliegcirkel. Dit helpt boven in de Wingover en de achten boven het hoofd. Smeer nu de volledige motor en tankcompartiment in met epoxylijm. Let wel op dat er geen lijm in de moertjes loopt, anders heb je een groot probleem. Ik steek tandenstokers in alle gaatjes en verwijder ze voordat de lijm is uitgehard.