Tekeningen van Henk de Jong

Henk de Jong heeft diverse tekeningen te koop.

 

Op de pagina Werkplaats >> tekeningen staan voorbeelden van zijn tekeningen.

Als je een tekening op het formaat 1:1 wilt hebben stuur dan even een berichtje via "contact" dan stuur ik Henk zijn gegevens.

 

Hieronder een lijst met de tekeningen van Henk:

 

BOUWTEKENINGEN VAN LIJNBESTUURDE MODELLEN

OLDTIMER MODELLEN.

LIJNTREKKER. 1949. Trainer/stunt model. Spanwijdte 74 cm, motoren 1,5-2cc. Origineel had ED Competition Special. Door J.J. Robert. Euro 8,--

ESP. 1949. Trainermodel. Spanwijdte 55,8 cm. Motoren 1-1,5cc. Origineel had ED Bee. Door H. Meevis. Euro 8,--

PERCY. 1951. Stuntmodel, met flaps. Spanwijdte 90 cm. Motoren 2,5-3,5 cc. Op de tekening staan Amco 3,5cc, Elfin 2,49cc, ED Racer 2,46cc en Veenhoven 2,47cc Typhoon aangegeven. Door U. Jesse. Euro 8,--

ALB-4. 1952. Klasse A Teamrace model. Vleugel oppervlakte 6,5 dm². Origineel had ED Comp. Special. Door A.L. Aarts. Euro 8,--

RAPID. 1954. FAI Teamracer. Vleugel oppervlakte 6,157 dm². Origineel had ED Racer. Door P.J.G. Smelt. Euro 8,--

CLASSIC KUNSTVLUCHT MODELLEN

Volgens de PAMPA regels valt de Classic periode tussen 1952 en 1969.

ALDRICH NOBLER. De beroemdste kunstvlucht machine ooit. Dit is de Top Flite bouwdoos versie. Spanwijdte 127 cm. Voor 6cc motoren, zoals de Fox 35. In 1970 getekend door Paul Tupker.  Euro 10,--

GRONDAL NOBLER. Van '59-'63 had Louis Grondal groot succes met zijn versie van de Nobler. Spanwijdte 130,7 cm. Ook voor 6 cc. In 1970 getekend door Paul Tupker. Euro 10,--

GIESEKE NOBLER. Bob Gieseke werd in '74 wereldkampioen met zijn variant van de Nobler. De getekende versie is uit 1968. Spanwijdte 131,7 cm. Ook Gieseke gebruikte de Fox 35 in z'n Noblers, maar een moderne motor als de O.S. 40 FP of Double Star 40 voldoet ook goed. Euro 10,--

P 51 D MUSTANG van Al Rabe. Door Tupker getekend a.h.v. intervieuws met Rabe. Vroege versie van de beroemde Rabe Mustang. Spanwijdte 142,8 cm. Voor 6,5-7cc motoren. De Super Tigre G 21-46, de G 51 of de Double Star 50 lijken ideaal. Euro 10,--

OLYMPUS van Louis van den Hout. Klassiek model uit 1964 van de hoogst geklasseerde Nederlandse stuntvlieger. De tekening is naar Louis' originele schetsen gemaakt. Spanwijdte 152 cm. Balsa constructie. Origineel had Veco 49. Super Tigre ST 60 en G 51 moeten goed voldoen. Euro 13,--

TRIANIC van Bert Metkemeyer. Dit is de 1965 Trianic, voor 6 cc motoren. Bert gebruikte de ST 35. De tekening is een nauwkeurige reconstructie van het originele model. Spanwijdte 130 cm. Prijs Euro 13,--

THUNDERBIRD van Bob Palmer. Door Paul Tupker in de 60er jaren aan de hand van de Veco bouwdoos getekend. De tekening is lang verloren gewaand en pas sinds kort weer gevonden. Spanwijdte 142 cm. voor 6 tot 7,5cc motoren. Euro 10,--

KUNSTVLUCHT MODELLEN, na 1969.

P 47 D THUNDERBOLT. Semi schaal stunter van Tupker. Spanwijdte 126,5 cm. Voor 3,5-6 cc motoren, hoewel 3,5cc te zwak lijkt. Euro 10,--

GIESEKE NOBLER. Dit is de Top Flite bouwdoos versie uit 1978, met een gemoderniseerde constructie en besturing, getekend door Henk de Jong. Gebaseerd op de bouwdoos tekening, die niet meer verkrijgbaar is. Voor 6 cc motoren. De best vliegende Nobler, maar niet Classic legal. Spanwijdte 127 cm. Euro 10,--

COBRA 60 door Henk de Jong. Losneembare vleugel èn staart. Zijaanzicht is gelijk aan de Wooley Cobra, een 6cc model uit '71. Spanwijdte 150 cm. 2e plaats EK 97, 3e plaats EK ’99, derde plaats EK ‘01. Voor ST G 51 of ST 60. Euro 13,--

JUNO+ door Henk de Jong. Spanwijdte 140 cm. Balsa konstruktie. Achterlijst naar voren gepijld. Gemoderniseerde versie van het origineel van Bill Werwage. Losneembare vleugel. Voor Super Tigre G21-46, HP 40F of DS 50. Euro 13,--

JUNO 60 door Henk de Jong. Spanwijdte 150 cm. Vergrote versie van de JUNO. Afneembare vleugel met D-ligger. Voor Super Tigre ST 60 of  G 51. Euro 13,--

MAYA door Henk de Jong. Spanwijdte 160 cm. Balsa constructie. Jet stijl model, losneembare vleugel. 3e plaats EK 1987. Voor ST 60. Euro 13,--

TIGER door Henk de Jong. Spanwijdte 150 cm. Motor, vleugel en stabilo in lijn. Balsa constructie. Motordrager in rubber opgehangen. Onderstel in de romp. Voor ST 60 of G 51. Euro 13,--

TRIANIC van Bert Metkemeyer. Model uit 1974 met 3 kielvlakken, neuspoot onderstel, elliptische vleugel en staart. Dit was Bert’s meest bekende kist. Spanwijdte 147 cm. Voor ST 46, DS 50, OS LA 46. Euro 13,--

RAMPAGE van Lou Dudka. Model in Amerikaanse New Jersey stijl, zoals ook gebruikt door Bob Hunt. Met piepschuim vleugel en staart. Jet lijnen. Spanwijdte 161 cm. Voor ST 60. Euro 13,--

TRAINER MODELLEN.

KITTYHAWK ACE. Beginnersmodel met plankromp en opgebouwde vleugel. Geschikt voor de eerste vluchten tot stunt trainen. Erg sterk. Uitgebreide instructies in het Nederlands op de tekening. Voor motoren van 2,5-3,5 cc. Spanwijdte 95 cm.    Euro 8,--

MUSTANG ACE. Versie van bovenstaande met P 51 Mustang uiterlijk. Zelfbouw tankje uit blik op de tekening aangegeven. Spanwijdte 95 cm. Motoren 2,5-3,5 cc. Euro 8,--

WESP. Versie van bovenstaande met een plankvleugel. Spanwijdte 85 cm. Makkelijker te bouwen dan bovenstaande, maar kan toch loopings vliegen. Motoren 2,5 tot 3,5 cc. Euro 8,--

ACE TRAINER 4-6cc. Vergrote versie van de Kittyhawk. Op de tekening zijn 2 rompen gegeven: P-40 Hawk en F-84 Thunderjet. Spanwijdte 115 cm. Euro 10,--

THUNDERJET. Semi schaal stunttrainer met unieke, gemakkelijk recht te bouwen vleugel, en een plankromp. Met het origineel is het hele FAI stuntprogramma gevlogen. Spanwijdte 110 cm. Voor 4 tot 6cc. Prijs Euro 10,--

AIRACOBRA. Als boven, maar dan gelijkend op de Bell P-39. Naar keuze kunnen de flaps scharnierend gemaakt worden, of vastgezet. Voor 4 tot 6 cc. Euro 10,--

KAWASAKI Ki 61 Hien. Semi schaal stunttrainer met schuimvleugel, die te bestellen is bij Gerard Bosvelt. Plankromp. De schuimvleugel is lichter dan de houtbouw vleugel van de Thunderjet en de Airacobra, maar kwetsbaarder. Spanwijdte 114cm, voor 4 tot 6 cc. Prijs euro 10,--

Joomla templates by a4joomla